Κολπίτιδα – τραχηλίτιδα

25 Αυγούστου, 2015 by iatropoulou
mariaiatropoulougynaikologos-Κολπίτιδα-Τραχηλίτιδα.jpg

Πρόκειται για πολύ κοινά νοσήματα που επηρεάζουν περισσότερο από το 50% των γυναικών κατά τη διάρκεια της ενήλικης ζωής τους.
Κολπίτιδα είναι φλεγμονή του κόλπου.
Τραχηλίτιδα είναι φλεγμονή του τραχήλου της μήτρας (του κατώτατου τμήματος της μήτρας που συνδέει το σώμα της μήτρας με τον κόλπο).
Συνήθως σε ποσοστό 40% είναι ήπια και ασυμπτωματική φλεγμονή με ευρήματα μόνο στο κυτταρολογικό επίχρισμα(Test pap) που γίνεται στη γυναίκα για προληπτικούς λόγους.Σε άλλες περιπτώσεις χαρακτηρίζεται από πυώδεις ή βλεννοπυώδεις εκκρίσεις και σπάνια απο κολπική αιμορραγία μετά τη σεξουαλική επαφή ή τη γυναικολογική εξέταση. Κάποιες φορές ίσως υπάρχει ήπιος πόνος στο υπογάστριο με ή χωρίς αντανάκλαση στη μέση. Άλλα συμπτώματα είναι κνησμός και κάψιμο, δυσουρία ή συχνουρία και δυσπαρευνία (επώδυνη σεξουαλική επαφή).
Αιτίες : είναι πολυπαραγοντική
Η πιο συνήθης αιτιολογία της τραχηλίτιδας είναι η μόλυνση με κάποιο μικροβιακό παράγοντα. Η μόλυνση αυτή μπορεί να προέλθει είτε μετά από σεξουαλική επαφή (π.χ χλαμύδια, γονόρροια), είτε μετά από την τοποθέτηση ενδομητρίου σπειράματος (σπιράλ) ή διαφράγματος, είτε παρατεταμένη χρήση ενδοκολπικού ταμπόν.
Παράγοντες κινδύνου:πολλαπλoi ερωτικoi σύντροφοι,ο τραυματισμός του τραχήλου μετά τον τοκετό, στις εμμηνοπαυσιακές γυναίκες σχετίζεται και με την έλλειψη των οιστρογόνων.
Θεραπεία της τραχηλίτιδας: Η θεραπεία εξαρτάται από την ηλικία της γυναίκας, τη βαρύτητα της φλεγμονής, από το αν έχει προηγηθεί άλλη θεραπεία και από την επιθυμία της γυναίκας για τεκνοποίηση.Συνιστάται καλλιέργεια κολπικού και τραχηλικού υγρού και καταπολέμηση του μικροοργανισμού που θα απομονωθεί. Την ίδια θεραπεία ακολουθεί και ο σύντροφος, μέχρι να επιτύχουν τον καθαρισμό του τραχήλου.
Στις περιπτώσεις υποτροπιαζουσών τραχηλίτιδων πρέπει πάντα να γίνεται κολποσκοπική εκτίμηση του τραχήλου της μήτρας, του κόλπου και του αιδοίου.
Σε σοβαρές περιπτώσεις -Διαθερμία (LEEP).
-Κρυοπηξία.
-Θεραπεία με laser
Πρόγνωση: Στη πλειοψηφία των περιπτώσεων η τραχηλίτιδα υποχωρεί συντηρητικά.
Mέτρα πρόληψης της τραχηλίτιδας:
-Υγιεινή ζωή με καλή διατροφή και ανάπαυση.
-Περιορισμός του καπνίσματος.
-Αποφυγή της υπερβολικής χρήσης αντισηπτικών στη γεννητική περιοχή.
-Χρήση σκευασμάτων που περιέχουν γαλακτοβάκιλλους.

Μαρία Ιατροπούλου
Μαιευτήρας
Χειρουργός-Γυναικολόγος

news6 320x179 - Κολπίτιδα - τραχηλίτιδα

Μαρία Ιατροπούλου

Με συνέπεια και υπευθυνότητα, παρέχουμε τις ιατρικές υπηρεσίες, φροντίζοντας για την σωστή παρακολούθηση, αλλά και την ομαλή πορεία του ασθενή με σκοπό την γρήγορη ανάρρωση του.

Τελευταία ιατρικά άρθρα